Okul Müdürü Atamalarında Sürpriz Karar

Danıştay okul müdürü atamalarında sanki manifesto benzeri karar verdi.

Okul Müdürü Atamalarında Sürpriz Karar

Danıştay okul müdürü atamalarında sanki manifesto benzeri karar verdi.

08 Mayıs 2015 Cuma 10:42
282 Okunma
Okul Müdürü Atamalarında Sürpriz Karar
AKTİF EĞİTİM-SEN'İN BASIN AÇIKLAMASI
 
Aktif Eğitimciler Sendikası (Aktif Eğitim-Sen) Hukuk Servisi bir başarıya daha imza attı. Milli Eğitim Bakanlığının kasıtlı şekilde çıkardığı bir yasayla 2014 senesinde ortalama 80 bin civarındaki okul/kurum yöneticisinin görevine son verilmişti.
 
Danıştay verdiği kararla okul müdürlerinin görevlerine iadesinin şeklini açtı. Danıştay’ın manifesto niteliğindeki son sonucu ile hükümetin eğitim siyasetlerinin yanlış olduğu, hukuksuz uygulamalar yaparak insanları mağdur etmiş olduğu mahkeme kararıyla da tescil edildi.
 
 
14 Mart 2014 tarihindeki 28941 sayılı Resmi Gazete’de piyasaya çıkan 01.03.2014 tarihindeki ve 6528 sayılı Milli Eğitim Temel Yasayı ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Yasanın 25. Maddesi ile 652 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye Eklenen Geçici 10. Maddesinin (8) Numaralı Fıkrası (8) Bu maddenin yürürlüğe girmiş olduğu tarih itibarıyla hali hazırda Okul ve Kurum Müdürü, Müdür Başyardımcısı ve Yardımcısı şekilde vazife yapanlardan vazife müddeti dört sene ve daha çok olanların görevi, 2013-2014 ders seneyin bitimi itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer.
 
Görev müddetleri dört seneden daha az olanların görevi ise bu müddetin bitirmesini takip eden ilk ders seneyin bitimi itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer şeklinde düzenlendi.
 
Bu kanun değişikliğiyle bütün okul/kurum yöneticileri görevden alındı. Bu işlemlerden sonrasında görevden alınan okul/kurum yöneticileri sendikamızın girişimleriyle haklarını aramak için yönetim mahkemelerine Anayasa Mahkemesine götürülmesi ilgiyi ile somut ölçü denetimi dahilinde davalar açtı.
 
Sendikamızın öncülünde üyelerimiz hesabına oluşturulan onlarca davadan bazıları yönetim mahkemelerince reddedildi. Bunun üstüne görevden alınan yöneticiler red kararını Danıştay’da temyiz ederek haklarını aramaya devam etti.
 
 
DANIŞTAY YÖNETİCİLERİN GÖREVDEN ALINMALARINI KUVVETLER AYRILIĞINA AYKIRI BULARAK BOZDU
 
 
Danıştay 2. Dairesi temyiz gereçlerini haklı bularak Milli Eğitim Bakanlığının bütün yöneticileri yasayla görevden almasını kuvvetler ayrılığı ilkesine ters bularak bozma sonucu verdi Danıştay 2. Dairesinin, başkan dış bütün üyelerin oylarıyla verdiği kararında.
 
 
Uyuşmazlığın çözümü için, davacının yöneticilik görevinin sona erdirilmesine yönelik bir işlemin var olup olmadığı hususunu münakaşaya açmıştır.
 
Yasama organının tertip etme yetkisinin genel ve asli bir yetki, uygulama görevi olan yürütme ve idarenin yetkisinin ikincil özellikte bulunduğunu belirtmiştir.
 
 
Yürütme ve idare, legal tertip etmelerle emredilen hususları, bağlı, türevsel ve tamamlayıcı özellikte tertip etmeler yada işlemler aracılığıyla uygulamak zorundadır. Bu nedenle, kanunların, alakalı şahıs ya da mevzularla alakalı şekilde koymuş oldukları kuralların uygulanabilmesi için yürütme ve yönetim yönünden harekete geçilmesi zaruridir.
 
Bu husus, kuvvetler ayrılığı ilkesinin de tabii bir sonucudur Hukuk devletinin unsurları içinde yer alan idarenin yargı yolu ile denetimi ve idarenin kanuniliği” hususları da direk kuvvetler ayrılığı ilkesinin mevcudiyetine bağlıdır.
 
 
Yukarıda meydana getirilen açıklamalar dikkate alındığında, (…) okul/kurum yöneticilerinden, 14.3.2014 tarihsel itibarıyla vazife müddeti dört sene ve daha çok olanların görevinin 2013-2014 ders senenin bitimi itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona ereceği belirtilmiş ise de, söz mevzusu kanun maddesinin icrası için yürütme ve yönetim yönünden ihtiyaç duyulan işlemlerin yapılmasının mecburi bulunduğu neticesine  ulaşılmaktadır.
 
 
Buna göre, yönetim Mahkemesi’nce işin asalına girilmek şekli ile bir karar verilmesi gerekirken, yönetimce kurulmuş yönetsel davaya mevzu olabilecek bir işlemin varlığından söz edilemeyeceğinden bahisle davanın incelenmeksizin reddedilmesinde adli isabet görülmemiştir.
 
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüyle, (…) temyize mevzu kararın (…) bozulmasına, (…) dosya tekemmül ettirilmek şekli ile yine karar verilmek suretiyle dosyanın ismi geçen Mahkemeye gönderilmesine, (…) oyçokluğu ile karar verildi  denilmektedir.
 
Bu karar da göstermektedir ki görevden alınan yöneticilerimiz haklı bulunmuş, Milli Eğitim Bakanlığı’nın yapmış olduğu işlem ise haksız görülmüştür.
 
Burada idarenin yapması şart olan yöneticileri vakit kaybetmeden görevlerine iade etmektir Yaklaşık bir senedir mağdur edilen yöneticilerin maddi-manevi haklarının da iadesi yapılmalı.
 
Yapılan bu işlemin yasayla da olsa hukuksuz bulunduğu açık ve net bir halde ortaya çıkmıştır Zaten Anayasa Mahkemesinden iptal sonucu çıkması muhtemel, kasıtlı çıkarıldığı her insanın malumu olan, adli dayanaktan yoksun bu yasayı, yürütmenin geri çekmesi, yasamanın da hak ve adaleti kuruluş edecek yeni tertip etmeler yapması gerekmektedir.
 
 
Aktif Eğitimciler Sendikası olarak; hukukun tecelli edeceğine olan inancımızın eksilmeden devam etmesi ve adaletin en kısa müddette yerine getirilmesi temennisiyle nice yeni ve güzel kararları daha bekliyor, çıkan kararların hizmetin gerekleri ve halk faydası hesabına her insana hayırlar getirmesini umut ediyoruz.
 

 

Kaynak/kpsscafe 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.