Yoğun iş temposunda 5 dakikanızı spora ayırın

Sürekli oturarak çalışıyorsanız saat başı kendinize beş dakika ayırın. Yapacağınız basit esneme hareketleri hem beden sağlığınızı koruyacak hem de ruhunuzu dinlendirecektir.  Ev ile iş arasında geçen hayatınızda yapmak istediğiniz pek çok şeye fırsat bu

Yoğun iş temposunda 5 dakikanızı spora ayırın

Sürekli oturarak çalışıyorsanız saat başı kendinize beş dakika ayırın. Yapacağınız basit esneme hareketleri hem beden sağlığınızı koruyacak hem de ruhunuzu dinlendirecektir.  Ev ile iş arasında geçen hayatınızda yapmak istediğiniz pek çok şeye fırsat bu

07 Mart 2011 Pazartesi 14:44
48 Okunma
Yoğun iş temposunda 5 dakikanızı spora ayırın

Sürekli oturarak çalışıyorsanız saat başı kendinize beş dakika ayırın. Yapacağınız basit esneme hareketleri hem beden sağlığınızı koruyacak hem de ruhunuzu dinlendirecektir.

 Ev ile iş arasında geçen hayatınızda yapmak istediğiniz pek çok şeye fırsat bulamıyorsanız uzmanların tavsiyelerine kulak verin! Günde 5 dakika ayırarak kendinizi daha dinç hissedebileceğinizi söyleyen Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Doç. Dr. Bülent Aksoy, iş yaşamının yoğun temposunda vücudu sağlıklı tutabilmenin püf noktalarını şöyle özetliyor:

"Vücudu dinç tutmak, kas ve eklem rahatsızlıklarından korunmak ya da zayıflamak için büyük küçük herkesin kendine en uygun sporu tercih etmesi şarttır. Ancak zayıflamak isteyen kişilerin özellikle çok ağır ve uzun süreli spor yapmaları gerekmiyor. Örneğin beş dakika dans etmek, pilates veya mekik gibi egzersizler de kolaylıkla kilo vermeyi sağlayabilir.

SPORA 5 DAKİKAYLA BAŞLAYIN

Hayatında hiç spor yapmamış bir insanın koşu bandında yüksek tempoyla yarım saat koşması sorun yaratacak, kas ve eklem ağrılarına neden olacaktır. Bu nedenle en ideali kişinin 5’er dakikalık periyodlarla iki kez koşması ve bu süreyi kademeli olarak 8,10 ve 15 dakikaya çıkartmasıdır.

OFİSTE MÜZİK EŞLİĞİNDE 5 DAKİKA RAHATLAYIN

Sürekli oturarak çalışan kişilerde en çok diz, sırt ve boyun bölgesi rahatsızlıkları görülmektedir. Bir de mouse kullanmaya bağlı el ve dirsek ağrıları oluşabilmektedir. Ofis yaşamındaki stres de fibromiyalji gibi hastalıklara sebebiyet verebilmektedir. Spor bu tip ağrıların oluşumunun önlenmesinde oldukça etkilidir. Ofiste kendinize ayıracağınız 5 dakikayla bu gibi rahatsızlıkların önüne geçmek ve hatta zayıflamak bile mümkün.

Her saat başı ofis çalışanlarının hepsi toplu halde ayağa kalkıp hafif bir müzik eşliğinde esneme hareketleri yapabilir. Çember şeklinde yan yana dizilen çalışanlar boyun, sırt, kalça ve bellerini, öne arkaya ve yana esneterek vücutlarını rahatlatabilirler. 5 dakika süresince bu hareketleri yapan kişiler bu sayede beden sağlıklarını korurken, aynı zamanda da eğlenceli dakikalar yaşayarak ruhlarını da dinlendirebilirler.

AYAKLARINIZI UZATIN

Uzun süre aynı pozisyonda oturmak kas ve eklem ağrılarını artırabilir. Bu nedenle ara sıra kalkıp ofis içinde dolaşmak vücudunuza iyi gelecektir. Masanın altına koyacağınız bir yükseltiye ayaklarınızı uzatmak da sizi rahatlatacaktır. Masa ve koltuğun düzgün bir şekilde yerleştirilmesi de vücut sağlığı açısından önemlidir. Mouse kullanımından oluşabilecek el, bilek ve dirsek ağrıları için de bileğinizin altına ufak yastıklar ya da silikon destekler koymanız etkili olacaktır. Ağrı şiddetli olduğunda ise hemen doktora başvurmakta fayda var."

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.