Türkiye SMS göndermede rekor kırdı

Türkiye’de 2010’un üçüncü çeyreğinde 39.8 milyar SMS gönderildi. Bu tarihi bir rekor. Günde 432 milyon SMS’e karşılık geliyor. Son bir yılda abone azaldı, SMS’te 6 milyarlık büyüme var BTK’nın rakamlarına göre bu yılın üçüncü çeyreğinde 2009’da gönderile

Türkiye SMS göndermede rekor kırdı

Türkiye’de 2010’un üçüncü çeyreğinde 39.8 milyar SMS gönderildi. Bu tarihi bir rekor. Günde 432 milyon SMS’e karşılık geliyor. Son bir yılda abone azaldı, SMS’te 6 milyarlık büyüme var BTK’nın rakamlarına göre bu yılın üçüncü çeyreğinde 2009’da gönderile

15 Kasım 2010 Pazartesi 00:55
36 Okunma
Türkiye SMS göndermede rekor kırdı

Türkiye’de 2010’un üçüncü çeyreğinde 39.8 milyar SMS gönderildi. Bu tarihi bir rekor. Günde 432 milyon SMS’e karşılık geliyor. Son bir yılda abone azaldı, SMS’te 6 milyarlık büyüme var

BTK’nın rakamlarına göre bu yılın üçüncü çeyreğinde 2009’da gönderilen SMS sayısına oldukça yaklaşıldı. 2009 yılı toplamında 128 milyar 180 milyon adet SMS gönderilirken, 2010’un ilk üç ayında 112 milyar 150 milyon seviyesine ulaşıldı.

Türkiye’de cep pazarında gönderilen SMS sayısı 2010’un üçüncü çeyreğinde (temmuz-ağustos-eylül) adeta patladı. Üç ayda gönderilen SMS rakamı tarihi bir rekora imza atarak 39 milyar 770 milyonu aştı. Geçen yıl üçüncü çeyrekte 33.8 milyarlık SMS rakamı açıklanmıştı. Bu yükselişin son bir yılda abone sayısında yaşanan gerilemeye karşın yakalanması dikkat çekiyor. Geçen yıl üçüncü çeyrekte 63.6 milyon abone vardı, 2010’un son çeyreğinde bu sayı 61.9 milyon.

18.8 milyarı Turkcell’den

- Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) 2010 yılının son üç aylık dönemini kapsayan araştırmasına bakıldığında SMS pazarının da lideri Turkcell oldu.

- 18 milyar 860 milyon SMS Turkcell’den gönderildi.

- Vodafone 11 milyar 160 milyon rakımıyla ikinci oldu.

- Avea üzerinden gönderilen SMS sayısı 9 milyar 750 milyona işaret etti.

Günde 432 milyon SMS

Son üç aya (92 gün) bakıldığında günlük ortalama gönderilen SMS sayısı 432 milyona işaret ediyor. Bu gelişmede tüketicilerin pahalı fiyattan konuşmak yerine SMS gönderimini tercih etmesinin büyük etkisi var. Bunun yanı sıra cep operatörlerinin yaptığı SMS kampanyaları, şirketlerin özellikle de bankaların online şube girişlerinde SMS’i kullanması, e-ticaret işinde ve son dönemde internette yıldızı parlayan indirimli alışveriş sitelerinde bu yönteme başvurması hızlı çıkışın diğer sebepleri.

Alo’da 31.7 milyar dakika

Cep operatörlerinin görüşmeye karşılık gelen toplam trafik miktarında üçüncü çeyrekte artış yaşandı. Burada SMS tarafındaki kadar hızlı bir yükseliş olmasa da toplamda 31 milyar 740 milyon dakikaya ulaşıldı. Geçen yılki toplam trafik miktarı 29 milyar 160 milyon dakika olarak açıklanmıştı. Buna göre son bir yılda SMS’te yüzde 17 büyüme yaşandı, ses tarafında büyüme yüzde 9’da kaldı. 2010’un ikinci çeyreğinde ise 30 milyar 990 milyon dakikalık trafik vardı. Üç operatörün pazarda kıyasıya rekabetiyle düşen dakika fiyatları burada yakalanan yükselişte etkili oldu.


Dünya 6 trilyon SMS’e koşuyor

Uluslararası Telekomünikasyon Birliği’nin (ITU) yayımladığı son istatistikliğe göre 2007 yılında tüm dünyada 1.8 trilyon SMS gönderilirken bu rakam 2009’da üçe katladı, 2010 yılında ise 6.1 trilyon SMS’e ulaşılması öngörülüyor. ITU buna göre 2007’de dünyada saniyede 56 bin SMS gönderilirken, 2008’da bu rakamın 89 bine, 2009’da 137 bine çıktığını bildiriyor. ITU’nun 2010 tahmini ise dünyada saniyede 192 bin SMS gönderimine işaret ediyor. En büyük pazar ABD olurken en hızlı büyüyen ülke bu alanda Çin.


İnternet abonesi 8 milyon

BTK’nın yayımladığı son raporda internet abone sayısının 2010’un üçüncü çeyreğinde 8 milyon 42 bine çıktığı görülüyor. Bunun 6.5 milyonunu hızı internet erişimi olarak bilinen ADSL’deki aboneler oluşturuyor. Mobil internette ise (1.15 milyon abone) 3G’yle birlikte büyük artış yaşandı. Geçen yıla göre burada yüzde 430 büyüme dikkat çekiyor.


Milliyet

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.