Ölümcül Sınav Dopingi

Sınav dönemine girdiğimiz bugünlerde bazı öğrencilerin doping etkisi yapan uyarıcı ilaçlara yönelmesi aileleri tedirgin ediyor. Uzmanlara göre bu ilaçlar ölümcül etkilere yol açabiliyor.Yoğun sınav maratonuna hazırlanan öğrencilerin büyük bir kısmı,

Ölümcül Sınav Dopingi

Sınav dönemine girdiğimiz bugünlerde bazı öğrencilerin doping etkisi yapan uyarıcı ilaçlara yönelmesi aileleri tedirgin ediyor. Uzmanlara göre bu ilaçlar ölümcül etkilere yol açabiliyor.Yoğun sınav maratonuna hazırlanan öğrencilerin büyük bir kısmı,

03 Haziran 2009 Çarşamba 17:12
10 Okunma
Ölümcül Sınav Dopingi
Sınav dönemine girdiğimiz bugünlerde bazı öğrencilerin doping etkisi yapan uyarıcı ilaçlara yönelmesi aileleri tedirgin ediyor. Uzmanlara göre bu ilaçlar ölümcül etkilere yol açabiliyor.Yoğun sınav maratonuna hazırlanan öğrencilerin büyük bir kısmı, stresle başa çıkmak için uyarıcı ilaçlara yöneliyorlar. Tüm dünyanın savaştığı 'uyarıcı ilaç' sorunu, Türkiye'de de öğrenciler arasında moda gibi yayılıyor. Öğrencileri doping içeren bu ilaçların zararlarından koruyabilmek için bazı ülkelerde çalışmalar yapılıyor. Almanya'da sınava girecek öğrencilere 'doping testi' uygulanması tartışılırken, Türkiye'de de uzmanlar, doping yapan öğrencileri ölümcül yan etkiler konusunda uyarıyor. Öğrenciler sınav dönemlerinde uyanık kalabilmek ve yoğun konsantrasyon sağlayabilmek için kahve, sigara ya da enerji içeceklerine başvuruyorlar. Ancak bunların da yetersiz kaldığı dönemler var. Ek çözüm olarak öğrencilerin büyük bir kısmı uyarıcı ilaçlar kullanıyor. Doping içeren ilaçların içerdiği tehlikelerle ilgili uzmanlar uyarılarda bulunuyor. GRİP İLACI DA VAR Türkiye Futbol Federasyonu Dopingle Mücadele Kurulu Koordinatörü Dr. Eren Eroğlu, öğrencilerin de sık sık başvurduğu uyarıcı ilaçlarla ilgili şunları söylüyor: "Bu ilaçların ortak özelliği, konsantrasyon gücünü artırıp uyku ve yorgunluğu bastırmaları. Kısacası insanı ayakta tutuyor. Kişinin performansını artırma gibi özellikleri yok. Fazla kullanıldığı takdirde 'çökme' olarak tabir edilen ciddi tehlikeye neden olabiliyorlar. Uyuşturucunun tersi bu ilaçlar kullanıldığında ilk etki olarak canlılık ve sinirlilik oluyor. Kafein ve sigaranın ilk kullanıldığı dönemlerdeki etki de buna benzer etkidir. Türkiye'de uyarıcı ilaçlar kırmızı reçete ile satıldığı için öğrenciler bazı soğuk algınlığı ilaçlarını bu amaçla kullanıyor. Üniversiteye hazırlanan gençler arasında yayılıyor. Ailelerin çok dikkatli olması gerekli." GENÇLER İKRAM EDİYOR Yeditepe Üniversitesi Çocuk Ergen Psikiyatristi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Emine Kılıç da dikkat eksikliği ve hiperaktivite tedavisinde de kullanılan bu ilaçların bilinçsiz kullanımının son derece riskli buluyor. Kılıç, "Kalp yetmezliğine bile yol açabilir. Ailelerin çok dikkatli olması gerekli" uyarısında bulundu. Bu ilaçların gençler tarafından kullanılıp kullanılmadığı basit bir idrar tahlili ile ortaya çıkabiliyor. Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, bazı anne babaların başarılı olsunlar diye bu ilaçları çocuklarına verdiklerine dikkat çekti. Tarhan, "Kırmızı reçeteler ile bulunabilen bu ilaçlar yasadışı yollarla kolayca bulunabiliyor. Bu ilaçlar gizli depresyonu ortaya çıkartır. Kullanan kişinin altında depresyon varsa atak yapar, şizofren atağına yol açar, çok çok tehlikelidir" dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.