Bilişim Dersleri Okullarda Artık Zorunlu

Bilindiği üzere MEB tarafından bilişim dersleri seçmeli yapılmıştır. Bu derslerin seçimini öğrenciler yapmakta fakat bu dersin açılması daha çok okul yönetimine bırakılmıştır. Okul yönetimi bilişim dersinin ders sayılarını arttırıp azaltmada bilişim

Bilişim Dersleri Okullarda Artık Zorunlu

Bilindiği üzere MEB tarafından bilişim dersleri seçmeli yapılmıştır. Bu derslerin seçimini öğrenciler yapmakta fakat bu dersin açılması daha çok okul yönetimine bırakılmıştır. Okul yönetimi bilişim dersinin ders sayılarını arttırıp azaltmada bilişim

17 Şubat 2013 Pazar 00:45
38 Okunma
Bilişim Dersleri Okullarda Artık Zorunlu
Bilindiği üzere MEB tarafından bilişim dersleri seçmeli yapılmıştır. Bu derslerin seçimini öğrenciler yapmakta fakat bu dersin açılması daha çok okul yönetimine bırakılmıştır. Okul yönetimi bilişim dersinin ders sayılarını arttırıp azaltmada bilişim öğretmenleri üzerinde ekstra bir yetki gibi kullanmaktadır.
 
Okul idaresi ile bilişim öğretmeni arasının iyi olmaması durumunda okul idaresi okul ders programına çok az sayıda bilgisayar dersi katmakta hatta bir çok okulda bin bir güçlükle açılan bilgisayar laboratuarları çürümeye mahkum edilmektedir.
 
Bu şartlardaki bilgisayar öğretmenleri ise norm kadro durumuna düşmekte ve zorunlu tamamlaması gereken ders saatlerini, farklı farklı okullarda ders vererek tamamlamaktadır.
 
Bilişim öğretmenlerine okulda formatör olabilme durumu sağlanmıştır. Fakat MEB bünyesinde 100 saatlik formatörlük kursları açılmış ve sınıf öğretmenleri hatta okul öncesi öğretmenleri bile formatör öğretmen yapılmıştır. Yani 4 yıllık eğitimle(Bazı yerlerde hazırlıkla beraber 5 yıldır.) kazanılan yeterlilik 100 saatlik formalite bir kursla verilen sertifika ile formatörlük hakkı farklı branştaki öğretmenlere de sağlanmıştır.
 
Bu durumu düzeltmeye yönelik bir adım atılmadığı gibi her üniversitede bilişim öğretmenliği bölümü açılmıştır. 2012 yılında büyük bir mezun kitlesi olduğu halde 40 binlik atamada bilişim öğretmenlerine sadece 313 kontenjan verilmiştir. Bu durumda bilişim öğretmenleri kpss de 85 üstü puanlarla boşta kalmışlardır(Ben de bu mağdurlardan biriyim).
 
TBMM Bilişim ve İnternet Araştırma Komisyonun 2012 Aralık ayı sonlarına doğru yayımladığı (www.tbmm.gov.tr/sirasayi/donem24/yil01/ss381.pdf ) 1160 sayfalık rapordan derlemeler ile Bilişim öğretmenleri olarak (http://www.alpmat.com/TBMM_Bilisim_Raporu_Durum_Tespitleri_Oneriler.pdf )13 sayfalık bir alt rapor hazırladık. Bu alt raporda ele alınan bütün durum tespitleri ve öneriler birebir ana rapordan kopyalanıp yanına sayfa numaraları belirtilmiştir.
 
Raporda önemli görülen yerler kalın yazılmış ve gerektiğinde yazının altı çizilmiştir. Bu raporda: - Avrupa’da ilköğretim düzeyinde internetin bilinçli kullanımıyla ilgili müfredatı olmayan tek Avrupa ülkesi Türkiye’dir. - Okullarda mutlaka bilişim okur-yazarlığı dersi ilkokuldan itibaren zorunlu olarak verilmelidir. Gibi bilişim öğretmenleri açısından çok önemli durum tespitleri ve öneriler yer almaktadır.
 
Bu rapora dayanarak MHP genel başkan yardımcısı Eskişehir Milletvekili sayın Ruhsar Demirel, Milli Eğitim Bakanı sayın Nabi Avcıya(http://web.tbmm.gov.tr/gelenkagitlar/metinler/181150.pdf ) ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı sayın Nihat Ergüne (http://web.tbmm.gov.tr/gelenkagitlar/metinler/181153.pdf ) soru önergeleri vermiştir.
 
Bu rapor doğrultusunda bilişim öğretmenleri olarak derslerimizin tekrar zorunlu olması ve bilişim öğretmenlerinin hak ettiği saygınlığa ulaşması adına, bilişim çağının en kudretli gücü olan medya gücüyle bizlere destek olmanızı beklemekteyiz. turkiyeegitim
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.