Afetlerde iletişim hiç kesilmeyecek

İBB'nin acil durumlar için hazırladığı "Kesintisiz Haberleşme Sistemi" sayesinde, afet anında İstanbul'da telefon, internet ve uydu iletişimi kesilmeyecek.Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, acil durumlara ve afetlere yönelik olarak hazırlananz "Kes

Afetlerde iletişim hiç kesilmeyecek

İBB'nin acil durumlar için hazırladığı "Kesintisiz Haberleşme Sistemi" sayesinde, afet anında İstanbul'da telefon, internet ve uydu iletişimi kesilmeyecek.Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, acil durumlara ve afetlere yönelik olarak hazırlananz "Kes

23 Nisan 2011 Cumartesi 21:10
47 Okunma
Afetlerde iletişim hiç kesilmeyecek

İBB'nin acil durumlar için hazırladığı "Kesintisiz Haberleşme Sistemi" sayesinde, afet anında İstanbul'da telefon, internet ve uydu iletişimi kesilmeyecek.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, acil durumlara ve afetlere yönelik olarak hazırlananz "Kesintisiz Haberleşme Sistemi"ni basına tanıttı.
İstinye'deki İSKİ Beşiktaş Şube Müdürlüğü'nde düzenlenen tanıtımda konuşan Başkan Topbaş, İstanbul'un bir şehirden çok bir ülke özelliği taşıdığını, 5 bin 400 kilometrekarelik alana sahip şehrin kuş uçuşu 120 kilometreyi bulduğunu söyledi.
Topbaş, şöyle devam etti: "Dünyanın parlayan yıldızı İstanbul, maalesef deprem riski taşıyor. Yaşanan bir afette kesintisiz iletişim çok büyük önem taşıyor. Bugün devreye aldığımız kesintisiz haberleşme sistemi deprem, yangın, sel, hatta kar gibi her türlü afette ve acil durumda kesintisiz haberleşme imkanı sağlayacak. Sistemimizden başbakanlık, valilik, emniyet, jandarma, Kızılay gibi pek çok kamu kuruluşu yararlanacak. Telefon, internet, hatta uydu gibi bütün iletişim sistemlerinin çöktüğü durumlarda çalışacak ve bu sistem sayesinde İstanbul'un iletişimi hiç kesilmeyecek."

SİSTEM 14 MİLYON 600 BİN LİRAYA MÂL OLDU
Sistemin 3 yılda hazırlandığını ve 14 milyon 600 bin liraya mâl olduğunu anlatan Topbaş, "Olası bir afet anında böyle bir sistem olmasa hiç bir yerle iletişim kuramazsınız, hiç bir şeyi bilemezsiniz, nereye nasıl yardım yapacağınızı dahi bilemezsiniz. Bu sistem, afetlerde kesintisiz iletişim hizmeti vermenin yanında bizim kurum içi iletişimimizde de çok ciddi tasarruf sağlıyor. Bu sistem kullanıldığında bize ek bir maliyet de getirmiyor. Ayrıca birden fazla kişiyle toplu görüşme yapma imkanı sunuyor" diye konuştu.

İZMİR'DE DE HAZIRLIKLAR TAMAM
Ülkemizde ve dünyada yaşanan olaylardan ders çıkaran, eksiklikleri inceleyen Karşıyaka Belediyesi de olası bir afete karşı tüm tedbirleri aldı. Afetlerin zaman zaman insanoğlunu çaresiz bırakabildiğini, yönetimlerin elini kolunu bağlayabildiğini söyleyen Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, her şeye rağmen yaşanan felaketlerden ders çıkarttıklarını söyledi.

Belediyede görevli teknik ve sağlık personelinin yurdumuzda yaşanan en son örnek olması dolayısıyla Yalova ve Gölcük depremlerini incelediğini ifade eden Durak, "Orada gördük ki; enerjinin, haberleşmenin kesilmesi, ulaşımın kilitlenmesi, kitlesel ölümlerde defin işlemlerinin imkansız hale gelmesi, harap olan hastane binalarında sağlık hizmeti verilememesi, gıda, ilaç ve ağır yaralılar için hasta sevkine olanak sağlayacak hava köprüsünün kurulamaması en önemli sorun ve aksaklıklar olarak karşımıza çıkıyor. En son Japonya örneğinde de benzer sorunlar yaşandı. Bizde yaşanan bu aksaklıklara önlem olarak projeler geliştirdik" dedi.

UYDU TELEFONLARI
Hemen bütün afetlerde enerjinin kesilmesiyle birlikte haberleşme ve pek çok teknolojik araç gerecin devre dışı kaldığını anlatan Durak, bu sorunlarla karşılaşmamak için uygun büyüklükte jenaratörler ve uzun süre yetecek kadar akaryakıt depolaması yaptıklarını ifade etti. Doğal afetlerde zarar görmesi sonucu haberleşme sisteminin devre dışı kaldığını kaydeden Başkan Durak, bu sorun için de direkt uydu bağlantısı yapabilen ve kesintisiz görüşme kabiliyeti olan 'uydu telefonları' satın aldıklarını dile getirdi.

kaynak:Ensonhaber

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.