2014 KPSS Puanıyla Yeni Tayin Etme Olmayacak

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı TRT Haber'de gündeme ve öğretmen atamalarına dair çok önemli açıklamalarda bulundu.

2014 KPSS Puanıyla Yeni Tayin Etme Olmayacak

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı TRT Haber'de gündeme ve öğretmen atamalarına dair çok önemli açıklamalarda bulundu.

06 Mayıs 2015 Çarşamba 11:00
2014 KPSS Puanıyla Yeni Tayin Etme Olmayacak
TRT Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanı Nasuhi Güngör’ün sorularını yanıtlayan Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2015 KPSS neticeleriyle Ağustos ayında tahsis edilen 47 bin öğretmen ekibinden ne kadarının kullanılacağının belirleneceğini açıkladı.
 
İşte Eskişehir’de bulunan ETİ Arkeoloji Müzesi'nde diri gösterilen ‘Özel Röportaj’ın bütün ayrıntıları
 
Seçim dönemi
 
Eskişehir’deki seçim havası, Türkiye’deki genel havadan oldukça ayrıcalıklı olmamakta fakat Eskişehir’in de nitelikleri vardır. Eskişehir’de siyasi savaşım daha centilmenlik dozu yüksek bir düzeyde seyretmiştir bugüne kadar.
 
İMAM HATİPLERİN KAPATILMASI TARTIŞMALARI
 
İmam Hatip’lerin kapatılması ile alakalı tartışmalar var. Nasıl değerlendiriyorsunuz?
 
CHP, eğitim sistemini, 1+8+4 şeklinde 13 senelik mecburi eğitim şekilde değiştirecekleri vaadinde bulundu, seçim beyannamesinde.
 
Bunun üstüne münakaşa çıktı. Oradaki 8, 28 Şubat’ın dayatması Türkiye 28 Şubat döneminde bunun bedelini ağır ödedi. Mesleki eğitimin önü kesildi O vakit mesleksel eğitim üstünden değil, imam hatipler üstünden yapılmıştı operasyon.
 
İmam hatiplerin, orta ve lise bölümlerini kapatabilmek için herşeyden önce ortaokullardan başladılar. 8 senelik kesintisiz eğitim denildiğinde kişilerin aklına bu geliyor.
 
İmam hatipleri kapatmak aklımızdan geçmiyor deniliyor fakat o vakit bu 8 ne? İlkokulu bitiren çocuklar, imam hatibe nasıl gidecek? Bir senelik mektep öncesi eğitim, onu zaten biz yapıyoruz.
 
İmam hatiplerle alakalı 8 senelik kesintisiz eğitim demek, imam hatipleri tam olarak kapatılması demektir. Oradaki niyet belli Toplumun gösterdiği tepki üzerine, Bu asla aklımıza gelmemişti deniyor.
 
8 senelik kesintisiz eğitim 28 Şubat’ta denenmiş, Türkiye’ye ciddi zararlar vermiş bir model önerisidir.
 
Sayın Kılıçdaroğlu, imam hatipleri biz açtık demişti Bu da doğru değil. Tek parti döneminde açıldı, dini eğitim yasaklandığı için, 40’lara gelindiğinde, en esas dini hizmetleri yerine getirebilecek insan kalmamıştı.
 
Tam da o sırada, memlekette tek parti iktidarına karşı ciddi bir tepki gelince, 10 aylık kurslar açılıyor imam hatipleri açtık söylediği Kılıçdaroğlu’nun budur.
 
Fakat o da uzun bir müddet müsaade verilmiyor, kapanıyor. O kursların, cenazeleri defnetmek suretiyle tasarlanmış olan o kursların bugünki imam hatiplerle alakası yok.
 
Anadolu liseleri, düzgüsel lise müfredatını uygularlar Fizik, kimya, matematik Üzerine ek olarak kimi dini derslerde verilir Buralarda, dini kültürü olan lise mezunları yetiştirilir Bu okulları bitirenler, üniversitede ayrıcalıklı mesleklere yönelebiliyorlar.
 
İmam hatiplerin açılması, sayıca artarak çoğalması toplumsal öğrenci yönelik bir adımdır Okul türlerimizin her biri toplumsal öğrenci yanıt vermektedir.
 
DERSHANELERİN ÖZEL OKULLARA DÖNÜŞÜM SÜRECİ
 
Dershanelerin hususi okullara dönüşüm sürecinde neredeyiz? Geri adım atılmayacak demiştiniz Nasıl devam ediyor?
 
Dershanelerin dönüşüm süreci başlangıçta iyi mi söylendiyse o şekilde devam ediyor.
 
Bugün dershane ismi altında etkinlik işaret eden eğitim kurumları, ya hususi ilk mektep ya hususi esas lise yada başka alanda kurs veren vaziyete gelecek.
 
Liseden üniversiteye geçiş için, kontrol eğitimi veren dershanecilik yapılamayacak, söylediğimiz buydu. Bugün bakımından 2 bin 236 müessese dönüşüm için müracat etti 2 bin 174’nün başvurusu kabul edildi.
 
Dedik ki, ilk etapta başvuru edenler daha çok teşvikten yararlanacaklar. Paralel Yapı Merak etmeyin, Anayasa Mahkemesi yönünden iptal edilecek şeklinde duyurdular.
 
Böyle bir karar çıkmayacağı görüldü Anayasa Mahkemesi’nden bugün dahi ayrıcalıklı bir karar çıksa dahi, kamuoyunda dershanenin ne bulunduğu açık bir biçimde görüldü.
 
Dershanelerin bir yanılsama bulunduğu görüldü. Özellikle Paralel Yapının dershanecilik zihniyetinin ne olduğunu, neye hizmet ettiğini kişiler gördüler.
 
Dershane illüzyonu kırıldı. Bugün Anayasa Mahkemesi, bu yasayı iptal etse bile, bu dönüşüm süreci aynen devam edecektir.
 
Özellikle dar gelirli, imkanı olmayan, dershaneye gidemeyen çocuklarımız için okullarımızda kendi öğretmenlerimiz yönünden verilen destek kursları açtık 100 binin üstünde öğretmenimiz, gönüllü bir halde bu kurslarda ders veriyorlar.
 
Onlara bu kurslar için ödediğimiz ücret, onların bir çoğunun hafta nihayetinde yol parasını dahi ödemeye anca yeter. Onların bu fedakarlıklarını değerlendiriyoruz, değerlendireceğiz.
 
Şunu yaşıyorduk Lise son sınıfta özellikle, oldukça gerçekte dershaneye gereksinim duymayacak kadar eğitim verilen okullarda bile, sırf dershaneye gidebilmek için, kayıtlarını alıp, açık liseye kayıt yaptırıyordu.
 
Açık lise devam zorunluluğu olmayan, eğitim çağını geçirmiş insanların eğitim alabilmeleri için açılmış bir kurum.
 
Oraya kayıtlarını alan talebeler devam zorunluluğu olmadan, dershanelerine gidiyorlardı.
 
Sanki bu küçükler dershanelere gitmezse, bir yeri kazanamayacak benzeri düşünülüyordu.
 
Maalesef sistematik bir biçimde pompalanan bir yanılsama bulunduğu için veliler dershanelere göndermek istiyorlardı.
 
Veliler, en yüksek harcamayı yaparak, anne ve baba şekilde üstlerine düşüş gösteren sorumluluğu yerine getirmek istiyorlar. Bu anlaşılabilir bir psikoloji.
 
Eğer siz anne baba şekilde çocuğunuzu okula gönderiyorsunuz, evladınız devamsızlık yapmıyorsa, öğretmenleriyle fasıla sıra da olsa görüyorsanız, siz anne baba şekilde sorumluluğunuzu yerine getiriyorsunuzdur.
 
Eskiden, 8. ve 12. sınıflarda, iyi mi olsa bu mevzu dershanede işlenir diye, okullardaki müfredatlar, zorunlu olarak katlanılan dersler durumuna gelmek üzereydi TEOG ile bunu aştık.
 
TEOG
 
Çok müspet geri dönüşler aldık. Öğretmen ve öğrencilerden müspet dönüşler oldu. Anket emek vermesi yaptık. Bu sınavların belli bir tarihte yapılacak olması, kendi okullarında yapılacak olması, her dersin ayrı bir seansta yapılacak olması.
 
Her derslik düzeyinde, ortalama 1 milyon 300 bin öğrencimiz var 8. sınıfların imtihanı dediğimiz vakit 1 milyon 300 bin insandan bahsediyoruz.
 
Bu medya için cazip bir hedef kitlesi. Israrla, bu işi abartmayın, evlatları streslere sokmayın diyoruz.
 
Ailelere, ellerinden tutup evlatları götürmeyin, yazılıya gider benzeri gitsinler diyoruz Bu SBS alışkanlığı.
 
Paralel gündem
 
2010 KPSS ile alakalı yürütülen tahkikat kapsamında, o çağda SBS suallerinin da bazıları yönünden edinildiği bir ekip semboller geliyor.
 
Pek oldukça sınavda, bu tür suistimaller yapıldığına dair, ciddi emareler var. Bunlar araştırılıyor.
 
Yargı içindeki bağlantılar aracılığıyla örtbas edilmesi de  bundan sonra mümkündür değil.
 
Yurt dışındaki Türk okulları
 
Yurt haricinde MEB’e bağlı şekilde etkinlik işaret eden okullarımız var Biz vatan haricinde etkinlik gösteren, Türkiye ile irtibatta olan her eğitim kurumuyla bire bir ilişki içerisinde olmalıyız.
 
MEB’e bağlı şekilde etkinlik işaret eden okullar dışında, açılmış onlarca mektep var. Paralel Yapıya atfedilen okulların çoğu, Türkiye’nin referansıyla açılmış okullar.
 
Oranın otoriteleri, oraya gittiğimiz vakit bizlere soruyarlar, bu okullara vaktinde siz referans oldunuz, biz de kaygı içerisindeyiz.
 
Mesela Azerbaycan, buradaki okullardan ben de şikayetçiyim diyorlar Biz Maarif Vakfı isminde bir vakıf kuruyoruz.
 
Bu vakıf üzerinden, ayrıcalıklı ülkelerde, ayrıcalıklı statülerde açılmış okullardan, devredilmek istenilenlerden müsait olanlarını bu vakıfla işletmeye karar vermiştik.
 
Öğretmen atamaları
 
Öğretmen alımı, KPSS artı alan sınavıyla oluyor Temmuz ayının başlangıcında Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) yapılıyor.
 
Geçen sene meydana getirilen KPSS neticeleriyle 50 bin öğretmen talibi alındı. Önümüzdeki temmuz ayında gene KPSS var. 
 
On binlerce öğretmen talibi var Şunu söyleyemeyiz, Kusura bakmayın siz imtihana gireceksiniz fakat biz bundan almayacağız bu adaletli değil.
 
Daha ilkin de söyledik 2014 KPSS ile yeni bir alım yok 2015 imtihanı ile tayin etme bekleyen on binlerce aday var.
 
2015 KPSS puanlarıyla ağustos ayında, 47 bin öğretmen ekibinden ne kadarını kullanabileceğimize bakarak, bu adaylarımızı alacağız.
 
Şöyle bir yanılsama da var Zannediliyor ki, KPSS’ye girdim öğretmen olmaya hak kazandım Hayır, biz puan sıralamasını diziyoruz Yukarıdan aşağı puan sıralamasına bakıyoruz.
 
Bir de şu şekilde bir yanlış manaya var Komşunun erkek çocuğu 85 puanla girdi, benim oğlum 91 puanla giremedi diyorlar.
 
Her branşın alımı ayrı yapılıyor Matematikçiler kendi içinde, edebiyatçılar kendi içerisinde sıralanıyor.
 
Seçmene eğitim sahasında ne vaat ediyorsunuz?
 
AK Parti hükümeti olarak, eğitimde de genel şekilde politikanın bütününde de öncelikle, istikrarı vaat ediyoruz 13 senede ne kazandıysak, istikrar ve itimat yardımı ile kazandık.
 
Büyük ölçüde, fiziki alt yapı itibariyle bir düzene girdi Önümüzdeki dönemde, öğretmen niteliğinin arttırılması için oldukça ciddi programlarımız var.
 
Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, yeni alınan öğretmenlerimizin mesleksel eğitimleri Öğretmenlik benzer vakitte bir sanat. Öğretmen, öğretmen gölgesinde yetişir.
 
Tecrübeli öğretmenlerimizin genç öğretmenlerimize yol göstermesini programlıyoruz Müfredatla alakalı düzenlemelerimiz var Baştan aşağı yeniliyoruz.
 
Özellikle, CHP’nin kampanyası oldukça modası geçmiş, astı astarı olmayan şeyler şekilde geliyor.
 
Türkiye kimin ne yaptığını görüyor, bu tarz şeyleri tartabilecek demokratik olgunluk içinde.
 
Seçmeni saf insanlardan oluşan bir kitle benzeri görmek, seçmene de hakaret Bir gökteki Ay’ı vaat etmedikleri kalıyor.
 

 

 KAYNAK/TRTHABER 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.