Yalovadaki Arsa Fiyatları Tavan Yaptı: Sebebi Osmangazi Köprüsü!

Osmangazi Köprüsü'nün inşaatı sona doğru yaklaşırken, köprü üstündeki arsaların fiyatları tavan yaptı. İşte detaylar...

Yalovadaki Arsa Fiyatları Tavan Yaptı: Sebebi Osmangazi Köprüsü!

Osmangazi Köprüsü'nün inşaatı sona doğru yaklaşırken, köprü üstündeki arsaların fiyatları tavan yaptı. İşte detaylar...

25 Nisan 2016 Pazartesi 00:23
1701 Okunma
Yalovadaki Arsa Fiyatları Tavan Yaptı: Sebebi Osmangazi Köprüsü!
 Osmangazi Köprüsü'nün inşaatı sona doğru yaklaşırken, köprü üstündeki arsaların fiyatları tavan yaptı. İşte detaylar...


Türkiye’nin ulaştırma alanındaki en büyük yatırımlarının başında gelen 433 km uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir (Osman Gazi Köprüsü ve bağlantı yolları dahil) Otoyolu Projesi’nde sona gelindi. Osman Gazi Köprüsü’nün son tahliyesi, geçtiğimiz günlerde Cumhur­başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başba­kan Ahmet Davutoğlu ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakam Binali Yıldırım’ın katıldığı törenle yerleştirildi. Toplam 7 bin 918 personel, bin 634 iş makinesinin çalıştığı projede bugüne ka­dar kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon TL harcandığı ifade edildi.
Geçtiğimiz şubat ayında projede ince­lemelerde bulunan Ulaştırma, Denizci­lik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldı­rım burada yaptığı açıklamada, yaklaşık otoyol ve köprü dahil bütün projenin 30 milyar TL’ye mal olmasını bekledikleri­ni ifade etmişti. Projenin ilk etabını oluşturan Altıno- va-Gemlik bağlantısını (Osman Gazi Köprüsü dahil) oluşturan 40 km’lik bö­lümü önümüzdeki mayıs ayının sonunda hizmete açılacak. 9 Nisan 2009 tarihinde ihalesi gerçekleştirilen, Gebze-Orhan Gazi-İzmir (Osman Gazi Köprüsü ve Bağlantı Yollan dahil) Otoyolu Projesi, Yap İşlet Devret (YİD) modeli ile Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişimi tarafından kurulan Otoyol A.Ş. tarafından gerçekleştiriliyor. Projenin 2018 yılında tamamlanması öngörülüyor.

 

SONA ÇOK AZ KALDI

Daha önce 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km olması planlanan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi, güzergah boyunca karşılaşılan zemin sorunlarından doğan ek tasarım çalışmaları doğrultusunda 384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km olarak yeniden tasarlandı. Gebze-Orhangazi-Izmir Otoyolu’nun, Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde altı adet, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise iki adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki yedi viyadük tamamlanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor. Otoyol üzerinde ise üç büyük tünel bulu­nuyor. 7 bin 180 metre uzunluğundaki Or­han Gazi Tünelimde elektromekanik işleri tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğunda­ki Selçuk Gazi Tüneli ise yüzde 95 oranın­da bitti. 3 bin 210 metre uzunluğundaki Belkahve Tüneli’nde ise elektrik, elektro­nik ve elektromekanik işleri sürüyor. Oto­yolun İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasında­ki 6.5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açıldı.

 

KÖRFEZİN İKİ YAKASINI BAĞLIYOR

Osman Gazi Köprüsü, Gebze’den İz­mir’e kadar uzanan 427 kilometrelik Geb­ze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi içeri­sinde yer alıyor. İzmit Körfezi’ne kurulacak olan asma köprünün, körfezin en dar kısmı­nı oluşturan İzmit’in Dilovası ilçesi sınırları içindeki Dil İskelesi ile Yalova’nın Altınova ilçesine bağlı Hersek Burnu arasında yer alıyor. Asma köprünün orta açıklığı 1.550, genişliği 35.93 ve toplam uzunluğu ise 2.682 metre olacak. Asma köprü, uzunluk açısın­dan dünyada dördüncü sırada yer alacak. Köprü üzerinde 113 adet tabiiye yer alıyor. Köprü ve otoyol projesi tamamlandığında İstanbul-İzmir arası 140 km kısalacak. Bu­nun sonucunda 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresi de 3.5-4 saate inecek. Bu projenin tamamlanması ile İstanbul- Bursa ulaşımı 2.5-3 saatten 1 saate düşecek. Ulaşım alternatiflerine göre geçiş süreleri, otomobil ile mevcut yolu kullanarak geçmek 1 saat 20 dakika, feribot ile geçiş 45—60 dakika iken, planlanan 12 km’lik geçiş ile 6 dakikaya inecek. Gebze-Orhan- gazi-Bursa-Balıkesir-lzmir Otoyolu’nun yapılmasıyla Edirne-Kınalı-îstanbul-An­kara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile birleşerek Marmara Bölgesi, Ege Bölge – si’ne otoyol ağıyla bağlanmış olacak. Pro­je ile Anadolu’ya açılan Gebze- İzmit ak­sının trafik yükü yüzde 30 nispetinde aza­lacak.

 

KÖPRÜ YOLU GÜZERGÂHI

Gcbze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Pro­jesi, Gebze’den başlayıp, Dilovası ile Hersek Burnu arasında yer alan İzmit Körfezi’ni uzunluğu 2.682 metre olan as­ma köprü ve her iki taraftaki viyadükler ile geçerek, Yalova’ya bağlı Altınova il­çesinin Hersek Köyü üzerinden, Çavuş- çifliği Köyü’nün yakınında D-575 no’lu Karayolu üzerindeki kavşağa bağlana­cak. Bu kavşaktan sonra yeni otoyol, sıra­sıyla Altınova’ya bağlı Havuzdere Köyü ile Tavşanlı beldesini, Çiflikköy ilçesine bağlı Kabaklı, Kılınçve Laledere köyleri­ni takip edecek. Otoyol, Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa çevre yoluna bağlanacak. Otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra Bursa-Karacabey ayrımı kavşağından yeniden başlayarak, Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Devamında Balıkesir’in batısından güneye yönelen otoyol, Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek, Manisa’nın Turgutlu ilçesi yakınlarında batıya yönelecek. İzmir-Uşak Devlet Yolu’na paralel olarak ilerleyecek olan otoyol, nihayetinde İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi kavşağına bağlanacak.


ARSALAR YÜZDE 100 DEĞERLENDİ

İzmit Körfezi’ne kurulan yeni köprü ve köprü yolunun geçeceği bölgelerde arsa yatırımı yapmak veya çiftlik evi kurmak isteyenler için Yalova’nın tüm ilçe ve köylerini araştırdık. Bölgedeki emlakçılar ve köylüler ile konuşarak, arazi fiyatlarının ne seviyede olduğunu yerinde inceledik.

Yaptığımız araştırma sonucunda, köprü ve bağlantı yollarının geçeceği güzergahlarda yer alan arazilerin imar duruma göre, iki yıl öncesi ile karşılaştırıldığında bugün yüzde 100’e varan oranlarda değerlendiğini tespit ettik.

Yapmış olduğumuz bu araştırmaya göre, bölgede arazi yatırımı yapmak hala çok cazip. Tabii bunda ekonomide yaşanan durgunluğun da etkisi büyük. Yalova bölgesindeki emlakçılar şu anda durgun bir seyir izleyen arazi alım-satımında köprünün açılış tarihi olan mayıs ayı ile birlikte yeniden bir hareketlenme olacağına işaret ediyor. Bu nedenle arazi almak isteyenlerin bu dönemi iyi değerlendirmesinde fayda var. Yalova’da arazi açısından en çok prim yapan bölgelerin başında Altınova ilçesi geliyor. İzmit Körfezi’ne kurulan köprü yatırımcıları tarafından yoğun ilgi görmesi. Hersek Burnu’nun Topçular yönündeki 4.5 kilometrelik sahil şeridinde birçok tersane faaliyet gösteriyor.


FİYATLAR İSTANBUL İLE YARIŞIYOR

Bölgenin tersane yatırımcılarına ev sahipliği yapması ile birlikte arazi fiyatlarının 10 yıl öncesine göre yaklaşık 50 kat arttığı ifade ediliyor. İki yıl önce metrekaresi 200 ila 250 TL olan sanayi imarlı arsalar bugün 300 ila 400 TL’den alıcı bulabiliyor.

Yine iki yıl önce 50 ila 80 TL aralığında olan Altınova civarındaki tarlaların bugünkü fiyatı, 100-150 TL’ye yükselmiş durumda. Yalova bölgesinde villa ve çiftliklerin yoğun olarak yer aldığı Kadıköy’de iki yıl önce metrekare bazında 300-400 TL aralığında olan villa imarlı arsalar, şimdilerde 600 ila 700 TL’den satılıyor. Köprü projesi ile birlikte asıl gelişmenin Altınova ile köprü ayaklarının oturacağı Hersek Burnu’nu kuşbakışı gören yamaçlarda olması bekleniyor. Bu güzergahta Subaşı beldesi Çavuşçifliği, Kabaklı, Sultaniye ve Kazımiye köyleri bulunuyor. Köprü bağlantı yolunun geçeceği köyler ise buralara göre daha içeride yer alıyor.

Yaklaşık iki yıl önce metrekaresi 30 ile 50 TL olan Subaşı civarındaki tarlaların bugünkü metrekare fiyatının 50 ila 80 TL aralığında olduğu ifade ediliyor.


Bu ve bunun gibi en güncel ekonomi haberlerine sitemizden ulaşabilirsiniz.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.