3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi İhaleye Açıldı: 6 Firma Yarışacak!

İstanbul'un sıkışık trafiğine çözüm olmak amacıyla hazırlanan ' 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi 'nin ihalesini almak için, 6 firma yarışacak. Detaylar haberimizde.

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi İhaleye Açıldı: 6 Firma Yarışacak!

İstanbul'un sıkışık trafiğine çözüm olmak amacıyla hazırlanan ' 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi 'nin ihalesini almak için, 6 firma yarışacak. Detaylar haberimizde.

30 Nisan 2016 Cumartesi 14:26
47 Okunma
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi İhaleye Açıldı: 6 Firma Yarışacak!
İstanbul'un sıkışık trafiğine çözüm olmak amacıyla hazırlanan ' 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi 'nin ihalesini almak için, 6 firma yarışacak. Detaylar haberimizde.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında, 6 firma mali tekliflerin alınması için davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs'ta mali tekliflerini sunacak.

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, kara ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından, 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.


- İnci̇rli̇’den Söğütlüçeşme'ye uzanacak

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

- 14 daki̇kada geçi̇lecek

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından, 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla, yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.


Kaynak:Beyaz Gazete


Bu ve bunun gibi en güncel ekonomi haberlerine sitemiz aracılığı ile kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.