TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017

TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak? MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017 açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı TEOG 1. dönem sınavları 23-24 Kasım'da yapılacak.

TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017

TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak? MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017 açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı TEOG 1. dönem sınavları 23-24 Kasım'da yapılacak.

10 Kasım 2016 Perşembe 12:21
208 Okunma
TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017

TEOG 1. dönem sınavları ne zaman yapılacak? MEB TEOG sınav takvimi 2016-2017 açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı TEOG 1. dönem sınavları 23-24 Kasım'da yapılacak. TEOG sınavlarına gircek yüzbinlerce öğrenci TEOG 1. dönem sınav tarihlerini merak ediyordu. MEB resmi TEOG sınavı takvimine göre tarihler belli oldu.

8. sınıf öğrencilerinin kader sınavı olan TEOG’un hangi tarihlerde gerçekleşeceği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklandı. MEB tarafından yapılan açıklamaya göre ilk dönem TEOG sınavları 23-24 Kasım tarihlerinde gerçekleşecek. TEOG 2016-2017’nin birinci dönem mazeret sınavları ise, 17-18 Aralık tarihinde yapılacak. İlk dönemde gerçekleşecek olan sınavın tarihleri bunlar iken, ikinci dönemde ise 26 ve 27 Nisan 2017’de mazeret sınavları da 20 ve 21 Mayıs 2017’de yapılacak.


TEOG 1. DÖNEM SINAVLARI ÖNEM TAŞIYOR


TEOG sınavı yaklaşırken, uzmanların da öğrenciler için önerileri artıyor. 23-24 Kasım 2016 tarihlerinde gerçekleşecek TEOG sınavı öncesi görüşlerini paylaşan Kültür Eğitim Kurumları Eğitim ve Rehberlik Direktörü Salim Ünsal, “Ülkemiz eğitim sisteminde öğrenciler için farklı lise eğitim modelleri mevcut. Ortaöğretim Başarı Puanı lise farklılıkları dikkate alınmayan bir yöntemle hesaplandığı için artık adayın mutlaka bir Fen lisesine veya Anadolu lisesine gitme zorunluluğu da eskisi kadar baskın değil. Kariyer hayatında etkili olan hangi liseden değil hangi üniversiteden mezun olunduğu. O nedenle veli için de öğrenci için de lise seçimi kriterleri artık net. Üniversite sınavına hazırlıkta takviye gerektirmeyecek ve istediği üniversiteye kendisini taşıyacak akademik eğitimi sunan bir lise olması. Unutmamak lazım TEOG bir üniversite sınavı değil” dedi.

TEOG KAZANIM KAVRAMA TESLERİ İNDİRME REKORU KIRDI


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 23-24 Kasım'da yapılacak olan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi (TEOG) sınavları için hazırlıkları sürdürüyor. Öğrenciler, MEB'in hazırladığı kazanım testlerine yoğun ilgi gösterdi. MEB'in, sınavlar öncesi yayınladığı hazırlık testleri, 2 milyon 267 bin 882 kez indirildi. Bakanlığa bağlı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı testlerden Türkçe 600 bin 476 kez indirilerek öğrenciler tarafından en çok tercih edilen ders olarak dikkat çekti. Fen bilimleri 476 bin 980, matematik 474 bin 762, inkılap tarihi ve Atatürkçülük 289 bin 322, İngilizce 224 bin 70, din kültürü ve ahlak bilgisi testleri 202 bin 272 kez indirildi.

EN ÇOK ÇARPANLAR VE KATLAR İNDİRİLDİ


Öğrenciler, 96 bin 18 kez indirilme ile en çok matematik dersinin "Çarpanlar ve Katlar" testine ilgi gösterdi. Türkçe'den "Fiilimsiler" konusu da 93 bin 979 kez indirilerek en çok ilgi gösterilen testler arasında yer aldı. Yine Türkçe'den sözcükte anlam, söz gruplarında anlam, deyimler ve atasözleri, söz sanatları, cümlede anlam, parçada anlam ve cümlenin öğeleri en çok indirilen konular. Matematikte EBOB ve EKOK, asal sayılar, üslü ifadeler ve kareköklü ifadeler konuları da en çok tıklanan konular olarak dikkat çekti. MEB'in, TEOG sınavına benzer hazırladığı değerlendirme sınavı da 292 bin 330 kez indirildi.

TEOG BAŞARI TÜYOLARI


MEF Okulları Psikolojik Danışmanı Sevim Çonka, öğrencileriyle yaptığı görüşmelerde motivasyon kaynaklarını öğrenme şansı elde ettiği, duyabildiği ve bildiklerinden yola çıkarak önemli bulduğu bazı önerileri paylaştı.

– Çonka'nın önerileri şöyle:

Yaşanabilecek zorlukların farkında olduğunuzu ve destek vermeye her zaman hazır olduğunuzu paylaşmanız, anlaşıldıklarını hissetmeleri açısından çok değerli olacaktır.
Sorgulamanın anlamsız olduğu ve onları motive etmediği gerçeğini çocuklarımızın bakış açısından çok iyi biliyoruz. Aslında bekledikleri, onlara yapıcı geri bildirimler verilmesi, sorgulanmadan ve eleştirmeden onlarla ilgilenilmesidir.

“Deneme sınavlarında kaçıncı oldun?” sorusu yerine “Sınav sonucunu nasıl değerlendiriyorsun? Bu sınavda öğrendiğin neler oldu? “Sınavın tekrarı olsa farklı neler yapardın?” gibi zihinlerini yeniden yapılandıran, farkındalık yaratan, hedef belirlemeyi gerektiren sorular sorulması önemli olacaktır.

Başkalarıyla kıyaslama kesinlikle motivasyonu olumsuz etkileyen bir tutumdur. Çocuğunuzun başarısı kendi sonuçlarıyla değerlendirilmelidir. Abartılı bir ev düzeninin oluşturulmaması ve doğal olmayan davranışlar sergilenmemesi çok önemlidir. Bu şekilde hareket etmek çocuklar üzerindeki baskı ve stresi artıracaktır. Kurallar ve talepler sunmak yerine anlaşmalar yoluyla iletişim kurmak çatışmaları önleyecektir. Anne baba olarak aynı dili konuşabilmek, tutarlı davranabilmek ve güçlü duygulara sakin tepkiler verebilmek kontrol ve cesaret kaybını engelleyecektir. Çocuğunuzun bu süreçte sadece sınavlara odaklanması bıkkınlığa sebep olabilir ve motivasyonunu düşürebilir. Bu amaçla kendilerini iyi hissedebilecekleri programlar yapmanız önemli olacaktır.

Anne ve babaların çocuklarını cesaretlendirmek adına kullandıkları “Sana güveniyorum” cümlesi, söylenme sıklığına bağlı olarak olumlu bir etki yaratmak yerine bazen kaygıyı artırabilir.
Sınava hazırlık sürecinde hedeflerin belirlenmesi ve sürecin gerçekçi bir biçimde değerlendirilmesi çok önemlidir. Başarıyı etkileyebilecek beklenmedik durumların yaşanması olasılığını göz önünde bulundurarak alternatifler oluşturmak kaygının yönetilmesinde önemli bir etken olacaktır. Mutlaka bir alternatif oluşturulması ve “Sınavda hedefime ulaşamazsam…” sorusunun cevabının birlikte belirlenmesi önemlidir.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
sude tanrıverdii 2 hafta önce

inş teog basittr anlamıyom çok zor soruyolar inş yanlışım 5i geçmez