Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğindeki Değişiklikler 2015

MEB Ortaöğretim kurumlarında yapılan değişiklikle öğrenci devamsızlık süreleri, nakil işlemleri, disiplin cezasına konu olan davranışlarda önemli değişiklikler var.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğindeki Değişiklikler 2015

MEB Ortaöğretim kurumlarında yapılan değişiklikle öğrenci devamsızlık süreleri, nakil işlemleri, disiplin cezasına konu olan davranışlarda önemli değişiklikler var.

02 Temmuz 2015 Perşembe 16:22
7985 Okunma
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğindeki Değişiklikler 2015

Değişiklikleri kısa kısa ele alacak olursak; 
Öğrencinin tam gün yok yazılması biraz daha zorlaştı. 
Faaliyetler sebebiyle yok yazılan öğrenci için üst sınır getirildi.
Devamsızlık mektuplarının zaman aralığı kısaltıldı.
Devamsızlık süresi özürlü + özürsüz 30 gün oldu.(istisnaları aşağı kısımlarda var)
Veli özrü dilekçesininin okula veli tarafından verilmesi gerektğine karar verildi.
Nakiller haftanın değil ayın son günü değerlendirmeye alınacak.
Ortak sınavlarda keliime oyunundan başka değişiklik yok.
Nakiller yerleştirmeye esas puanlara göre yapılacak.
60 Günlük devamsızlık hakkı olan öğrenciler dışındaki öğrencilere 1 yazılı sınavla dönem puanı verilemeyecek.
Sorumluluk sınavlarında mevcudun 30'u geçtiği sınıflarda gözetmen öğretmen görevlendirilecek.
Davranış puanı 10 puandan fazla indirilmiş ve iade edilmemiş öğrenciler okul birincisi olamayacak.
Müdür yardımcıları için pansiyonlarla ilgili yeni bir madde eklenmiş.
Bu sene olduğu gibi yıl sonu seminerlerinin tamamını farklı ilde alınmayacak. 1. hafta kendi okullarında olmaları zorunlu.
Mesleki açık öğretim lisesi öğrencileri ile telafi eğitimi öğrencilerinin eğitim gördüğü kurumlara koordinatör öğretmen ataması yapılabilecek.
Şube öğretmenler kurulunun toplanması talep ve okul müdürünün onayına gerek duyacak.
Okul değiştirme cezası alan öğrencilerin eski okuluna dönüşü mümkün olmayacak.
Sizler için özetlediğimiz değişikliklerin eski ve yeni halleri ile yapılan değişiklikler için bilgilendirmeler aşağıda uzun halleriyle sunulmuştur. 

11. MADDENİN 2. FIKRASI VE 4. FIKRASI

“(2) Ders seçimi okulun imkânlarına bağlı olarak veli, sınıf rehber öğretmeni ve rehberlik öğretmeninin bilgisi dâhilinde öğrenci tarafından ikinci dönemin ilk haftasında yapılır ve e-Okul sistemine işlenir. Grup oluşturulamadığı için açılamayan dersler okul yönetimince ilan edilir. Bu dersleri seçen öğrenciler tercihleri doğrultusunda açılan seçmeli derslere yönlendirilir. Süresi içerisinde ders seçimi yapmayan öğrencilerin dersleri, okul yönetimince belirlenir.” (Eskisinde ders seçimi mayıs ayının ikinci haftasından ders kesimine kadardı.) 

“(4) Seçmeli ders en az 10 öğrencinin talebi doğrultusunda öğretime açılır. Ders yılı içerisinde öğrenci sayısı azalsa bile o dersin okutulmasına devam edilir. Ortak derslerde ise sınıf bütünlüğü esastır. Özel öğretim kurumları ile resmî özel eğitim kurumları ve özel eğitim sınıflarında bu şartlar aranmaz.”( Özel eğitim kurum ve sınıfları eklenmiş)

18. MADDENİN 1. FIKRASI

 “(1) Öğrenci kulüp faaliyetleri, topluma hizmet etkinlikleri, geziler, törenler ile diğer bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler öğretmen, öğrenci, veli ve ilgili çevrenin katılımıyla okulda ya da okul müdürlüğünce belirlenen, eğitim ve öğretimin amaçlarına uygun mekânlarda yapılır. Ancak etkinlikler sırasında öğrencilerin her türlü zararlı alışkanlıklar, olumsuz davranışlar ve aşırılıklardan korunması, israftan kaçınılması için okul yönetimince öğretmenler ve velilerle iş birliği yapılarak gerekli tedbirler alınır.” (Önceki düzenlemede, sosyal etkinlikler yönetmeliğine atıfta bulunuluyordu.)

20. MADDENİN 1. ve 2.  FIKRALARI

“(1) Ortaokulu veya imam hatip ortaokulunu bitiren öğrenciler, beceri ve yetenekleri doğrultusunda ortaöğretime yerleştirmeye esas puanla ve/veya beceri/yetenek sınav puanıyla tercihleri doğrultusunda ortaöğretim kurumlarına geçiş yaparlar. (“beceri ve yetenekleri doğrultusunda” ibaresi eklenmiş)

(2) Ortaöğretime geçiş sistemine bağlı olarak yapılan yerleştirmeye esas nakil işlemleri puan üstünlüğü ve okulların açık kontenjanlarına göre kılavuz hükümleri doğrultusunda Bakanlıkça yürütülür.” (Önceki düzenleme, nakil değil, yerleşemeyen veya tercih yapmayan öğrencilerin ikamet adresine ve okulların kontenjan durumuna göre bakanlıkça tüm öğrencilerin okula yerleştirilmesiyle ilgiliydi) 

23. MADDENİN (Ç) ve (G) BENDİ

 “ç) Rehberlik ve araştırma merkezleri bünyesinde hizmet veren özel eğitim değerlendirme kurulu kararı doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan ve kaynaştırma yoluyla eğitim alacak öğrencileri; yetenek, sağlık durumları ve ikamet adreslerini dikkate alarak ortaöğretim kurumlarının kontenjanlarına göre her bir şubede iki öğrenciyi geçmeyecek şekilde il/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulu ve ilgili okul müdürlükleriyle işbirliği yaparak dengeli bir şekilde yerleştirilmesini sağlar. Ancak, beceri/yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara yerleştirilecek öğrenciler ilgili okul müdürlüklerince oluşturulan komisyon tarafından kendi aralarında beceri/yetenek sınavına alınır ve başarılı olanların kayıtları yapılır.” (Yetenek sınavıyla öğrenci alımı hususu eklenmiştir.)

“g) Anne veya babası ölen 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu kapsamında koruma kararı verilen, koruyucu aile yanına yerleştirilen, 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni Kanununun 305 inci maddesine göre evlatlık edinme öncesi bir yıllık geçici bakım sürecinde olan, 3/7/2005 tarihli ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında eğitim veya bakım tedbiri kararı verilen, 8/3/2012 tarihli ve 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun çerçevesinde ikameti geçici olarak değiştirilmek zorunda kalınan çocukların nakil ve geçiş işlemlerini bu hâlin ortaya çıkmasından itibaren üç ay içerisinde, 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu, 3/11/1980 tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun veya 2330 sayılı Kanun hükümleri uygulanarak aylık bağlanmasını gerektiren kanunlar, 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun 56 ncı, mülga 45 inci ve 64 üncü maddeleri ile 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 47 nci maddesi kapsamında harp veya vazife malulü sayılanlar ile 24/2/1968 tarihli ve 1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkındaki Kanun kapsamında aylık bağlanan şehit ve gazi çocuklarının nakil ve geçiş işlemlerini ise zamana bağlı olmadan; kontenjan şartı aranmaksızın, bir defaya mahsus olmak üzere, aynı türden okullara dengeli bir şekilde yapar.” (Altı çizili olan bölüm eklenmiştir)

 31. MADDESİNİN 2. FIKRASININ (b) BENDİ

“b) Dala yerleştirme işlemleri 10 uncu sınıfın sonunda öğrencinin alan ortak eğitimindeki yetenek ve başarıları, sektörün ihtiyacı, öğrenci ve velilerin talepleri ve grup oluşturma sayıları dikkate alınarak ilgili okul müdürlüğünce yapılır. Tercihlerin belli dallarda yoğunlaşması hâlinde 10 uncu sınıf yıl sonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir.” (Altı çizi  olan bölüm eklenmiş ve 10. Sınıf yıl sonu başarı puanı yüksek olana öncelik verilmiştir.)

36. MADDENİN  2. FIKRASININ (b) BENDİ;

Önceki düzenlemede;

 b) “Günlük toplam ders saatinin yarısından fazla derse gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır”. İfadesi yer almakta iken,

Yapılan değişiklikle;  "b) Günlük toplam ders saatinin 2/3 ü ve daha fazlasına gelmeyenlerin devamsızlığı bir gün, diğer devamsızlıklar ise yarım gün sayılır." Denilmek suretiyle;

ÖĞRENCİLERİN DEVAMSIZLIK SÜRELERİNE İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK YAPILMIŞTIR.

36. MADDENİN 3. FIKRASI

"(3) Yurt içinde ve yurtdışında, bilim, tiyatro, spor, müzik, folklor, beceri yarışması ve benzeri eğitici-kültürel faaliyetlere ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmasına Bakanlık, mahalli mülki amirleri ve/veya milli eğitim müdürlüklerince izin verilen öğrenciler, okula devam edemedikleri sürece faaliyet izinli sayılırlar ve bu süre devamsızlık süresine dahil edilmez.Ancak, faaliyet için verilen izinlerin toplamı bir eğitim ve öğretim yılının yarısından fazla olamaz. Yurt içindeki faaliyetlere katılan öğrencilere milli eğitim müdürlüklerince, yurtdışındaki faaliyetlere katılan öğrencilere ise Bakanlık ve/veya mahalli mülki idare amirlerince izin verilir. Bu öğrencilerin başarı durumlarının belirlenebilmesi için iki dönem puanı almış olmaları gerekir.

Yapılan değişiklikle, öğrencilerin hazırlık çalışmalarına katılmaları bakanlık, mahalli mülki amirleri ve/veya milli eğitim müdürlüklerinin iznine tabi olmuştur. Ayrıca, faaliyet için verilen izinlerin toplamı bir eğitim ve öğretim yılının yarısından fazla olamaz, denilmek suretiyle;

ETKİNLİK FAALİYETERİNE KATILACAK ÖĞRENCİLER İÇİN SÜRE ŞARTI GETİRİLMİŞTİR.

36. MADDENİN 4. FIKRASI

Önceki düzenleme: (4) (Değişik fıkra: 13.09.2014 - 29118 s. R.G. Yön./17. md.) Devamsızlık yapan öğrencinin durumu posta, e-Posta veya diğer bilişim araçlarıyla velisine bildirilir, varsa özür belgesini okul yönetimine teslim etmesi istenir. Yazılı bildirimler; devamsızlığın 5 inci, 20 nci ve 40 ıncı günlerinde tebligatla ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yapılır ve öğrencinin okula devamının sağlanması istenir.

Yapılan değişiklikle:  (4) Devamsızlık yapan öğrencinin durumu posta, e-Posta veya diğer iletişim araçlarıyla velisine bildirilir, varsa özür belgesini okul yönetimine teslim etmesi istenir. Devamsızlığın 5 inci, 15 inci ve 25 inci günlerinde, kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar, kaynaştırma ve özel eğitim gerektirenler ile tutuklu öğrencilerde ise ayrıca devamsızlığın 40 ıncı ve 55 inci günlerinde de tebligat yapılır ve öğrencinin okula devamının sağlanması istenir. Denilmek suretiyle;

Devam eden devamsızlıkla ilgili yapılacak yazılı bildirimlerle ilgili sürelerde değişiklik yapılmış ve kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar, kaynaştırma ve özel eğitim gerektirenler ile tutuklu öğrenciler de yapılan değişiklik kapsamında değerlendirilmiştir.

36. MADDENİN 5. FIKRASI

Önceki düzenleme: (5) Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 45 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir. Ancak üniversite hastaneleri veya eğitim ve araştırma hastanelerinde kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar ile kaynaştırma ve özel eğitim gerektiren öğrencilerin özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 60 gün olarak uygulanır. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan ve öğrenim hakkı bulunan öğrenciler takip eden öğretim yılında okula devam ettirilir. Öğrenim hakkı bulunmayanlar ise okulla ilişikleri kesilerek Açık Öğretim Lisesi veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine gönderilir.

Yapılan değişiklikle: (5) Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır ve durumları yazılı olarak velilerine bildirilir. Ancak üniversite hastaneleri, eğitim ve araştırma hastaneleri veya tam teşekküllü devlet hastanelerinde kontrol kayıtlı sürekli tedaviyi ya da organ naklini gerektiren hastalığı bulunanlar, kaynaştırma ve özel eğitim gerektirenler ile tutuklu öğrencilerin özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 60 gün olarak uygulanır. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan ve öğrenim hakkı bulunan öğrenciler takip eden öğretim yılında okula devam ettirilir. Öğrenim hakkı bulunmayanlar ise okulla ilişikleri kesilerek Açık Öğretim Lisesi veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine gönderilir. Denilmek suretiyle;

DEVAMSIZLIKTA TOPLAM SÜRE 45 GÜNDEN 30 GÜNE İNDİRİLMİŞTİR.

35. MADDENİN 7. FIKRASI

Önceki Düzenleme: (7) Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine verilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.

Yapılan değişiklikle: (7) Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine velisi tarafındanverilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir." Denilmek suretiyle;

DEVAMSILIĞA DAİR ÖZÜR BELGESİNİN VELİ  TARAFINDAN OKULA

VERİLECEĞİ YÖNÜNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMIŞTIR.

 

37. MADDENİN 6. FIKRASI DEĞİŞTİRİLMİŞ, 7. FIKRASI YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMIŞTIR.

“(6) Özel ortaöğretim kurumlarından resmî ortaöğretim kurumlarına nakil ve geçişler program uyumuna ve okulların nakil şartlarına göre yapılır. Ancak, temel lise statüsündeki özel ortaöğretim kurumlarından resmî ortaöğretim kurumlarına geçişlerle ilgili esas ve usuller ayrıca Bakanlıkça belirlenir. Resmî ortaöğretim kurumlarından özel ortaöğretim kurumlarına geçişler ile özel ortaöğretim kurumlarının kendi aralarındaki nakillerde ise 20/3/2012 tarihli ve 28239 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri uygulanır.” (Temel lise ve resmi okullardan özel okula geçişler eklenmiştir.)

 

38. MADDENİN 4. FIKRASININ (a) BENDİ

Önceki Düzenleme: a) Nakil ve geçiş başvurusu, haftanın ilk dört günü veli tarafından mesai saatleri içerisinde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne dilekçe ile yapılır. Öğrencinin nakil şartlarını taşıması halinde başvurusu naklen gidilmek istenilen okul müdürlüğüne e-Okul sistemi üzerinden iletilir. Onay veya ret işlemi nakil istenilen okul müdürlüğünce e-Okul sistemi üzerinden cuma günü mesai saatleri içerisinde yapılır. Nakil işlemleri cuma gününün tatile denk gelmesi durumunda takip eden ilk iş gününde gerçekleştirilir.

Yapılan değişiklikle: "(4) a) Nakil ve geçiş başvurusu, her ayın ilk iş gününden son işgününe kadar veli tarafından çalışma saatleri içerisinde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne dilekçe ile yapılır. Başvuru, öğrencinin nakil şartlarını taşıması halinde naklen gidilmek istenilen okul müdürlüğüne e-Okul sistemi üzerinden iletilir. Onay veya ret işlemi nakil istenilen okul müdürlüğünce e-Okul sistemi üzerinden ayın son iş günü çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilir.” Denilmek suretiyle;

NAKİL VE GEÇİŞ BAŞVURUSU İÇİN HAFTANIN İLK 4 GÜNÜNDE BAŞVURULMASI SINIRLAMASI KALKMIŞTIR. HER AYIN İLK İŞ GÜNÜNDEN SON İŞ GÜNÜNE KADAR YAPILABİLECEKTİR VE LİSELER ARASINDA ÖĞRENCİNİN NAKİL TALEBİ AYIN SON GÜNÜNDE DEĞERLENDİRİLECEKTİR.

38. MADDENİN 4. FIKRASININ (b) BENDİ

Yapılan değişiklikle:” b) Ortaöğretime geçiş sistemine bağlı olarak yapılan yerleştirmeye esas nakil işlemleri, puan üstünlüğü ve okulların açık kontenjanlarına göre kılavuz hükümleri doğrultusunda Bakanlıkça yürütülür”.  Yapılan değişiklikle; “puan üstünlüğü” ibaresi eklenerek,

NAKİLLERİN  PUAN ÜSTÜNLÜĞÜNE GÖRE YAPILACAĞI BELİRTİLMİŞTİR.

38. MADDENİN 5. FIKRASI

“(5) e-Okul sistemi üzerinden alınan nakil ve geçiş başvuruları; her ayın son iş gününde ilgili okul müdürlüğünce değerlendirilir. Değerlendirmeyle ilgili belge, e-Okul sistemi üzerinden alınarak okul müdürü ve ilgili müdür yardımcısı tarafından imzalanıp dosyalanır. Sonuç, aynı gün okulda ilan edilir ve öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne e-Okul, Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden de öğrencinin velisine bildirilir. Öğrenciye ait veriler, e-Okul sistemi üzerinden alınır.” (Ay sonu getirilmiş, tutanak düzenlenmesi yerine e-okuldan belge alma getirilmiştir.)

39. MADDENİN 4. ve 5. FIKRALARI

 “(3) Bu okullar arasında nakiller, naklen gidilmek istenilen okulun alanında açık kontenjan bulunmasına bağlı olarak ilgili okul müdürlüklerince gerçekleştirilir. Nakil ve geçiş başvurusu, her ayın ilk iş gününden son işgününe kadar veli tarafından çalışma saatleri içerisinde öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne dilekçe ile yapılır. Başvuru, öğrencinin nakil şartlarını taşıması hâlinde naklen gidilmek istenilen okul müdürlüğüne e-Okul sistemi üzerinden iletilir. Onay veya ret işlemi nakil istenilen okul müdürlüğünce e-Okul sistemi üzerinden ayın son iş günü çalışma saatleri içerisinde gerçekleştirilir. Başvuruların açık kontenjandan fazla olması hâlinde 9 uncu sınıflar için ortaokul veya imam-hatip ortaokuluna ait başarı puanı; diğer sınıflar için alt sınıf veya sınıflara ait yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalaması esas alınır ve puan üstünlüğüne göre kayıt/nakil yapılır. (Nakil aylık olarak düzenlenmiştir.)

(4) e-Okul sisteminden alınan nakil başvurularıyla e-Okul kapsamında olmayan ortaöğretim kurumlarından gelen nakil başvuruları ikinci fıkrada belirtilen hükümler doğrultusunda değerlendirilir. Başvurular, her ayın son iş gününde ilgili okul müdürlüğünce değerlendirilerek sonuçlandırılır. Nakil için başvuruda bulunan öğrenci sayısının açık kontenjandan fazla olması ve puanların eşitliği hâlinde, yaşı küçük olan öğrencinin nakli kabul edilir. Değerlendirmeyle ilgili belge e-Okul sisteminden alınarak okul müdürü ve ilgili müdür yardımcısı tarafından imzalanıp dosyalanır. Sonuç, aynı gün okulda ilan edilir ve öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne e-Okul, Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden de öğrencinin velisine bildirilir. Öğrenciye ait veriler, e-Okul sistemi üzerinden alınır. (Haftada nakil kaldırılmıştır.)

(5) Güzel sanatlar liseleri ile spor liselerinde açık kontenjan bulunması hâlinde; diğer ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıflarından Bakanlıkça belirlenen esaslara göre eylül ayının son haftasında yapılacak yetenek sınavı ile öğrenci nakil ve geçişi yapılabilir. Bu tarihten sonra diğer ortaöğretim kurumlarından öğrenci nakli ve geçişi yapılmaz.” (Nakile ilişkin yetenek sınavı kasım ayının son haftası yerine, eylül ayının son haftasına çekilmiştir.)

45. MADDENİN 1. FIKRASININ (a) VE (b)

“a) Haftalık ders saati sayısına bakılmaksızın her dersten en az iki yazılı sınav yapılır. Sınav sayısı ve tarihleri her dönem başında zümre başkanları kurulunca belirlenir ve okul müdürünün onayından sonra e-Okul sistemi üzerinden ilan edilir. Sınavlarla ilgili gerekli tedbirler okul müdürlüğünce alınır. Öğrenciler her dersten en az iki yazılı sınava katılmak zorundadırlar. (Altı çizili cümle eklenmiştir.)

b) Öğretmenin/öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere birden fazla şubede okutulan tüm dersler ile güzel sanatlar ve spor liselerinde bireysel veya grup olarak okutulan derslerin yazılı ve uygulamalı sınavları ortak yapılır ve ortak değerlendirilir. Sorular ve cevap anahtarları zümre öğretmenlerince birlikte hazırlanır ve sınav sonunda ilan edilir. Bu sınavların şube ve sınıflar bazında sınav analizleri yapılır. Konu ve kazanım eksikliği görülen öğrencilerin durumları, ders ve zümre öğretmenleri tarafından yeniden değerlendirilir. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından işletmelerde mesleki eğitime öğrenci gönderilen sınıflarda ortak sınav yapılmaz.” (Güzel sanatlar ve spor liselerinde bireysel veya grup olarak okutulan dersler eklenmiştir.)

 

 

47. MADDENİN 3. FIKRASI

Önceki düzenleme: Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısız dersi bulunan öğrenciler için her bir dersten dönem sonunda ayrıca ortak bir sınav daha yapılır. Bu sınava isteyen başarılı öğrenciler de girer ve sınavdan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dahil edilir.

Yapılan değişiklikle: Yazılı sınavlar ve diğer değerlendirmeler sonunda başarısını yükseltmek isteyen öğrenciler için dönem sona ermeden her dersten ayrıca ortak bir sınav daha yapılır. Bu sınavlardan alınan puan diğer puanlarla birlikte dönem puanının hesaplanmasında aritmetik ortalamaya dahil edilir. Sınava girmek isteyen öğrencilerin yazılı başvurusu alınır. Başvuruda bulunup da sınavlara katılmayan öğrenciler hakkında 48 inci maddenin ilgili fıkra hükümleri uygulanır." Denilmek suretiyle;

DÖNEM SONUNDA SADECE BAŞARISIZ ÖĞRENCİ DEĞİL BAŞARISINI YÜKSELTMEK İSTEYEN TÜM ÖĞRENCİLERİN ORTAK SINAVA GİREBİLECEĞİ BELİRTİLMİŞTİR.

51. MADDENİN 2. FIKRASI

Önceki Düzenlemede: (2) Zorunlu hallerde, bir yazılı sınav eksiğiyle de dönem puanı verilebilir.

Yapılan değişiklikle: "(2) Yönetmeliğin 36 ncı maddesine göre özürleri nedeniyle 60 günlük devamsızlık kapsamında değerlendirilen öğrencilerin dönem puanları zorunlu hallerde bir yazılı sınav eksiğiyle verilebilir." Denilmek suretiyle;

SADECE ÖZRÜ OLANLARA, BİR YAZILI SINAV PUANIYLA DÖNEM PUANI VERİLEBİLECEKTİR.

57. MADDENİN 1. FIKRASININ GİRİŞ CÜMLESİ DEĞİŞMİŞTİR.

“Ders yılı sonunda her bir dersten iki dönem puanı bulunmak kaydıyla;” (Dönemde iki dönem puan alma şartı vurgulanmış altı çizili bölüm eklenmiştir.)

 

58. MADDENİN 2. FIKRASININ (a) BENDİ

Önceki düzenlemede: (2) Sorumluluk sınavları, ders yılı içerisinde yapılan yazılı ve/veya uygulamalı sınav esaslarına göre birinci ve ikinci dönemin ilk haftası içerisinde iki alan öğretmeni tarafından yapılır. Sınav tarihleri ve sınavı yapacak öğretmenler okul müdürlüğünce belirlenir. Bu sınavlar dersleri aksatmayacak şekilde hafta içerisinde planlanır ve yapılır. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir.

Yapılan değişiklikle: “(2) a) Sorumluluk sınavları, ders yılı içerisinde yapılan yazılı ve/veya uygulamalı sınav esaslarına göre birinci ve ikinci dönemin ilk haftası içerisinde iki alan öğretmeni tarafından yapılır”. Denilmek suretiyle,

SORUMLULUK SINAVLARININ NASIL YAPILACAĞI TEKRAR DÜZENLENMİŞTİR.

58. MADDENİN 2. FIKRASININ (b) BENDİ

“b) Sınava girecek öğrenci sayısının otuzu aşması ve/veya birden fazla salonda sınav yapılması halinde her sınav salonu için ayrıca bir gözcü öğretmen daha görevlendirilir.

c) Farklı sınıflardaki aynı dersin öğrenci sayısının toplamda otuzu aşmaması halinde bu öğrencilerin sınavları birleştirilerek tek komisyon marifetiyle de yapılabilir.

ç) Sınav tarihleri ve görevlendirilecek öğretmenler okul müdürlüğünce belirlenir. Bu sınavlar dersleri aksatmayacak şekilde hafta içerisinde yapılacak şekilde planlanır. Gerektiğinde cumartesi ve pazar günlerinde de yapılabilir." Denilmek suretiyle;

SINIF MEVCUDUNUN  30'U AŞMASI DURUMUNDA  AYRICA BİR GÖZCÜ ÖĞRETMEN DAHA GÖREVLENDİRİLECEKTİR.

64. MADDENİN 1. FIKRASI

"(1) Ders kesiminde, okul öğrenci ödül ve disiplin kurulunun da görüşü alınarak mezuniyet puanı en yüksek olan öğrenci öğretmenler kurulunca okul birincisi olarak tespit edilir. Ancak, bütün derslerden başarılı olmasına rağmen stajını tamamlamayanlar, 10 puandan fazla davranış puanı indirilmiş ve iade edilmemiş olanlar ile mezun olduğu ders yılının tamamını bulunduğu okulda okumayan öğrenciler okul birincisi olamaz." Şeklinde düzenlenmiştir. Yapılan değişiklikle;

DAVRANIŞ PUANI 10 PUANDAN FAZLA İNDİRİLEN ÖĞRENCİLER OKUL BİRİNCİSİ OLAMAYACAKTIR.

79. MADDENİN 2. FIKRASINA EKLENEN (İ) BENDİ

"i) Pansiyonla ilgili iş ve işlemlerden; uhdesinde yer alanları yürütür, diğer iş ve işlemlerin koordinasyonunu sağlar." Şeklinde (i) bendi eklenerek;

MÜDÜR BAŞYARDIMCISININ GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARINA YENİ BİR GÖREV DAHA EKLENMİŞTİR.

84. MADDENİN 3. FIKRASININ 1. CÜMLESİ

“Çocuk gelişimi ve eğitimi alanının standart atölye ve laboratuvarı yanında uygulama sınıfları da alanın atölye ve laboratuvarıdır.” (Atölye ve laboratuar uygulama sınıfıdır şeklindeki düzenleme tersine çevrilmiş ve 36-48 aylık ve 49-66 aylık çocuklar için ayrı uygulama sınıfı oluşturulması ve atölye şefi görevlendirilmesi çıkarılmıştır).

 

87. MADDESİNİN 1.,2. ve 3. FIKRALARINDA

"Yapılan Değişiklikle: (1) Ortaöğretim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenler, derslerin kesimi tarihinden temmuz ayının ilk iş gününe, eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıç tarihine kadar geçen sürelerde mesleki çalışma yaparlar. Mesleki çalışma programı, okul müdürlüğünce yönetici ve öğretmenlere bir hafta önceden duyurulur.

(2) Bu çalışmalarda;

a) Yönetici ve öğretmenlerin; genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon konularında, bilgilerini arttırıcı faaliyetler yapılır.

b) Yeni beceriler kazandırmaya, eğitim ve öğretimde karşılaşılan problemlere çözüm yolları bulmaya, öğrencinin ve çevrenin ihtiyaçlarına göre plan ve programlar hazırlamaya yönelik faaliyetler yapılır.

c) Öğretim programları, mevzuat ve uygulamalarla ilgili inceleme ve değerlendirme yapılır.

ç) Öğretmenler Kurulu, zümre öğretmenler kurulu toplantılarıyla bunlarla ilgili iş ve işlemler yapılır.

d) Eğitim ve öğretim yılı değerlendirmesiyle yeni öğretim yılında uygulanacak yıllık çalışma programı, iş takvimi ve iş bölümüyle ilgili hazırlıklar yapılır.

e) Okulun ve çevrenin ihtiyaçlarına göre eğitim ve öğretimle ilgili diğer konular da değerlendirilebilir.

f) Gerektiğinde Bakanlığın ilgili birimlerince hazırlanan plana göre farklı mesleki çalışma programları da uygulanabilir.

(3) Yönetici ve öğretmenler;

a) Ders kesiminden sonra yapılan mesleki çalışmanın ilk haftasında, okul müdürlüğünce hazırlanan program çerçevesinde kendi okullarında mesleki çalışma yaparlar.

b) Ders kesiminden sonra yapılan mesleki çalışmanın ikinci haftası ve sonraki günlerindeil/ilçe milli eğitim müdürlüklerince hazırlanan programa göre belli merkez/merkezlerde alanları ile ilgili mesleki eğitime tabi tutulurlar. İstemeleri halinde bu eğitimi farklı il/ilçelerde de alabilirler. Farklı il/ilçelerdeki çalışmalara katılacak öğretmenler, katılacakları il/ilçeyi önceden okullarına dilekçe ile bildirmek ve katıldığı mesleki çalışmayı belgelendirmek zorundadırlar.

c) Eylül ayının ilk iş gününden derslerin başlangıcına kadar geçen süre içerisinde yapılan mesleki çalışmalarda okul müdürlüklerince hazırlanan program dahilinde kendi okullarındaki mesleki çalışmaya katılırlar." Denilmek suretiyle;

ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÇALIŞMA USULÜ YENİDEN BELİRLENMİŞTİR ve

2. HAFTADA İL/İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNÜN HAZIRLAYACAĞI EĞİTİM PROGRAMI UYGULANACAĞI BELİRTİLMİŞTİR.

 

88. MADDEYE 6. FIKRA EKLENMİŞTİR.

"(6) Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencileri ile 3308 sayılı Kanunun 35 inci maddesi hükümlerine göre telafi eğitimi görenlerin işletmelerde mesleki eğitim ve staj çalışmaları için de hafta içi günlerde birinci fıkra kapsamında koordinatör öğretmen görevlendirilir." Denilmek suretiyle;

KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN ATAMASI YAPILACAK DURUMLARA BİR MADDE DAHA EKLENMİŞTİR.

110. MADDENİN 1. FIKRASI

Önceki Düzenleme: Madde 110 - (1) Sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenlerle rehberlik ve psikolojik danışman öğretmenlerinden oluşur. Kurulun başkanı, o sınıf ve şubelerden sorumlu müdür yardımcısıdır. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda kurula başkanlık eder. Görüşülen konuların özelliğine göre öğrenci velileriyle ilgili sınıf ve şubede derse giren eğitici personel de kurul toplantılarına davet edilebilir.

Yapılan değişiklikle: "(1) Sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenlerle rehberlik öğretmenlerinden oluşur. Kurullar ihtiyaç halinde; okul müdürünün, ilgili müdür yardımcısının, rehberlik öğretmeninin ya da sınıf rehber öğretmeninin talebi ve okul müdürünün uygun görmesiyle toplanır. Kurulun başkanı, o sınıf ve şubelerden sorumlu müdür yardımcısıdır. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda kurula başkanlık eder. Görüşülen konuların özelliğine göre öğrenci velileriyle ilgili sınıf ve şubede derse giren eğitici personelde kurul toplantılarına davet edilebilir." Şeklinde düzenlenmiştir. Bu değişiklikle;

ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULUNUN NASIL TOPLANACAĞI BELİRLENMİŞTİR.

142. MADDENİN 1. FIKRASININ (b) BENDİ

“b) Alan/dallara göre işletmede mesleki eğitim görecek resmî ve özel okul toplam öğrenci sayısını belirler, uyguladıkları programlara göre okullara dağılımını yapar. Kontenjanların planlanmasında özel mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının kurum ve kuruluşlarla imzaladıkları protokoller de göz önünde bulundurulur.” (Altı çizili cümle eklenmiştir.)

157. MADDENİN 1. FIKRASI İLE 2. FIKRASININ  (e), (ö) ve (p) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, ikinci fıkraya aşağıdaki (s) ve (ş) bentleri eklenmiş, üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve maddeye beşinci ve altıncı fıkralar eklenmiştir.

“(1) Öğrencilerin; Atatürk inkılâp ve ilkeleriyle, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin millî, ahlâkî, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve yücelten, insan haklarına saygılı, Cumhuriyetin demokratik, laik, sosyal ve hukuk devleti olması ilkelerine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getiren; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı, gelişmiş bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetişmeleri için okul yönetimi, öğretmenler, rehberlik servisi, veli, okul aile birliği ve ilgili diğer paydaşlarla işbirliği yapması istenir.”

“e) Sağlığı olumsuz etkileyen ve sağlığa zarar veren, alkollü ya da bağımlılık yapan maddeleri kullanmamaları, bulundurmamaları ve bu tür maddelerin kullanıldığı yerlerde bulunmamaları,”(alkol ve bulundurmama eklenmiş)

“ö) Bilişim araçlarını ve sosyal medyayı kişisel, toplumsal ve eğitsel yararlar doğrultusunda kullanmaları,” sosyal medya eklenmiş

“p) Bilişim araçlarını ve sosyal medyayı; zararlı, bölücü, yıkıcı ve toplumun genel ahlak kurallarıyla bağdaşmayan ve şiddet içerikli amaçlar için kullanmamaları; bunların üretilmesine, bulundurulmasına, taşınmasına yardımcı olmamaları,” (“sanal ortamda da bu doğrultuda davranmamaları” bölümü çıkarılmış)

“s) Yanlış algı oluşturabilecek tutum ve davranışlardan kaçınmaları, genel ahlak ve adaba uygun davranmaları,

ş) Okulu benimsemeleri, öğretmenlerine saygı göstermeleri ve okul kurallarına uymaları,”(öğretmene saygı gösterme eklenmiş)

“(3) Öğrencilerden beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında, veli görüşme ve toplantılarıyla diğer sosyal etkinliklerde öğrencilere kazandırılmasına çalışılır ve uyulması gereken kurallar hatırlatılır.”

“(5) Okulların özelliklerine göre ikinci fıkra hükümleri doğrultusunda ayrıca destekleyici kurallar belirlenebilir. Bu kurallar okul öğrenci ödül ve disiplin kurulunun önerisi, öğretmenler kurulunun kararına bağlı olarak okul müdürünün onayından sonra uygulamaya konulur.

(6) Öğrenci ve veliler Okul Öğrenci Veli Sözleşmesinin gereklerini yerine getirir.” (Sözleşme gereklerinin yerine getirilmesi getirilmiş)

 168. MADDENİN 1. FIKRASININ (c) VE (ç) BENTLERİ DEĞİŞTİRİLMİŞ, MADDEYE 4. FIKRA EKLENMİŞTİR.

“c) Gizlilik ilkesi,

ç) Sınıf rehber öğretmeni, gerektiğinde diğer öğretmenler ve öğrenci velisinin görüşleri,”

“(4) Ceza gerektiren davranış ve fiillerde bulunan öğrenciler, okul rehberlik servisinin veya Rehberlik ve Araştırma Merkezinin raporu ile okul yönetiminin kararına bağlı olarak rehabilite edici uygulamalara tabi tutulur.” (Bendi eklenmiş)

169. MADDENİN 4. FIKRASI

“(4) Kararı onayan kurul aynı karara yönelik itirazları görüşemez, itirazlar bir üst kurulda görüşülerek karara bağlanır. İtiraz sonucu verilen karar kesin olup yeniden itiraz edilemez.”(İtiraz yeri düzenlenmiştir.)

172. MADDENİN (c) BENDİ

Önceki Düzenleme: “c) Önceki okul müdürlüğüyle öğrenim gördüğü okul müdürlüğünce uygun görülmesi halinde en az bir öğretim yılı geçtikten sonra eski okullarına dönebilirler.”

Yapılan Değişiklikle: "c) Okul değiştirme cezası alan öğrenciler, ceza aldıkları okula dönemezler." Şeklinde düzenlenmiştir. Bu değişikliğe göre;

OKUL DEĞİŞTİRME CEZASI ALAN ÖĞRENCİLER CEZA ALDIKLARI OKULA GERİ DÖNEMEYECEKTİR.

 192. MADDENİN 1. FIKRASI

“(1) Bir disiplin olayının meydana geldiğinin gerek doğrudan, gerekse ihbar veya şikâyet üzerine anlaşılması hâlinde, rehberlik servisi olan okullarda disiplin konusu öncelikle bu servise intikal ettirilir. Rehberlik servisi, davranışın yapıldığında öğrencinin kişilik ve sosyal durumuna ilişkin raporu okul müdürüne verir. Okul müdürü raporun içeriğini dikkate alarak yönlendirmede bulunur ve gerekli gördüğünde raporun içeriği hakkında okul öğrenci ödül ve disiplin kurulu başkanını bilgilendirir.” (Altı çizili cümle eklenmiştir.)

EK 1. MADDESİNE 2. FIKRA EKLENMİŞTİR

 “(2) Bu madde kapsamındaki programlarda öngörülen pratik uygulamaları yaptırabilecek yeterliklere sahip öğretmen bulunmadığı durumlarda, öğretmen norm kadrosu ile ilişkilendirilmeksizin bu Yönetmeliğin 93 üncü maddesi kapsamında usta öğretici görevlendirilebilir.”

GEÇİCİ 4. MADDESİNİN 1. FIKRASI DEĞİŞTİRİLMİŞTİR.

“(1) Anadolu liselerinde, Anadolu imam hatip liselerinde, mesleki ve teknik Anadolu liselerinde, çok programlı Anadolu liseleri ile mesleki ve teknik eğitim merkezlerinde öğrenci sayısının fazla, derslik sayısının yetersiz olduğu durumlarda, öğrenci kontenjanı veya bir şubedeki öğrenci sayısı en fazla 4 yıl için Bakanlıkça artırılabilir. Sınıf tekrarına kalan öğrenciler bu sayıya dâhil edilmez.” (Anadolu liseleri eklenmiştir.)

GEÇİCİ 5. MADDESİNİN 1. FIKRASININ SONUNA AŞAĞIDAKİ CÜMLE EKLENMİŞTİR.

 “Ancak, Anadolu sağlık meslek liselerinde bir şubedeki öğrenci sayısı 30’u geçemez. Bu okullar arasındaki nakiller ise yerleştirme sonucu oluşan puan dikkate alınarak sınıf düzeyinde niteliği düşürmeyecek şekilde başvuranlar arasından puan üstünlüğüne göre yapılır.” (Ekleme yapılmıştır.)

Son Güncelleme: 19.08.2016 11:34
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.